Sofia Lundberg

Jag är övertygad om att alla människor föds med kolossala talanger, men tyvärr slarvas många bort, ganska hänsynslöst. Jag drivs av att inspirera till kreativit

Fotograf: Viktor Fremling

Sofia Lundberg

Att lyfta, lära och låta kreativiteten flöda.

Gå hand i hand med kreativitetens musa, skapa innehåll som verkligen gör intryck, och upptäck de metoder som avslöjar de dolda talangerna hos varje medarbetare.

Sofia Lundberg är Sveriges mest översatta kvinnliga, nu aktiva, romanförfattare. Hennes böcker finns att läsa på närmare 40 olika språk och debuten Den röda adressboken har blivit en älskad klassiker. Med en bakgrund som pedagog och journalist har Sofia ägnat ett helt yrkesliv åt att skapa innehåll och driva fram nya idéer. Hon har varit verksam som redaktör, chefredaktör, konceptutvecklare och planning director på ett flertal content marketing byråer, däribland Appelberg, Spoon och Storyfire. Sofia är även en mycket uppskattad lärare på Berghs School of Communication där hon har undervisat sedan 2014. Hennes mål är alltid att inspirera till kreativitet och engagemang i alla led.

Sofia anpassar gärna sina föreläsningar efter era behov. Hon är även duktig på att facilitera mindre och större workshops i syfte att få fram inspiration såväl som konkreta idéer för innovation och utveckling.

Exempel på föreläsningar:
Våga tro på din talang
En personlig och inspirerande föreläsning där Sofia delar med sig av den långa vägen fram till att bli en utgiven och framgångsrik författare. Hon utgår från personliga erfarenheter av motstånd och hinder, såväl som de avgörande faktorerna som fick henne att fortsätta kämpa. Under föreläsningen ger hon konkreta tips på hur man som organisation kan tänka och agera för att lyfta fram varje medarbetares unika talang och därmed optimera innovations- och utvecklingsgraden inom organisationen.

Att skriva för hela världen – så skapar du innehållet som engagerar globalt
Kommunikation är en förutsättning för framgångsrika organisationer. En utmaning för många globala varumärken är att effektivt nå ut med sin kommunikation på alla marknader. Hur skapar man en story som håller i alla kulturer, vilka ämnen och triggers drivs vi människor av? Med en personlig utgångspunkt från sitt eget skrivande, samt med många internationella framgångsrika case tar Sofia med åhörarna på en resa genom de allmängiltiga känslor och ämnen som berör, världen över.

Så skapar du innehåll som väcker känslor.
Det händer någonting med oss människor när våra känslor berörs. Vi blir engagerade och lojala. Sofia är känd för att skapa berättelser som väcker starka känslor, berättelser som stannar kvar i minnet långt efter att boken är utläst. I den här föreläsningen delar hon med sig av konkreta tips och exempel på hur man skapar innehåll som väcker känslor och får dina kunder och/eller medarbetare att både skratta och gråta.

Läslust!
Hur skapar man läslust i en digital tid? Författaren Sofia Lundberg har alltid varit en bokmal. I den här inspirerande föreläsningen delar hon med sig av konkreta tips på hur man lockar barn och ungdomar till läsning samt hur man kan arbeta med bokcirklar och andra projekt kopplade till böcker.

Bli mer kreativ!
En kreativ workshop som driver fram nya idéer och lösningar på identifierade problem och behov. Under workshopen får deltagarna konkreta verktyg och metoder för kreativ idégenerering.

Sagt av åhörare:
"Jag är fortfarande tagen av fredagens tal som du höll på vårt chefsforum. Helt fantastiskt."
Stephanie Tamo, Kontaktcenterchef Uddevalla kommun

Pressbilder

Sofia Lundberg

Sofia Lundberg

Fotograf: Viktor Fremling

Sök

Använd gärna vår avancerade sökning om ni vill kunna förfina sökningen efter föreläsare

Be om en offert

Oavsett arrangemang får du alltid rådgivning från idé till genomförande.

Eventuppgifter
1
Kontaktuppgifter
2

Be om en offert

Oavsett arrangemang får du alltid rådgivning från idé till genomförande.

Eventuppgifter
1
Kontaktuppgifter
2